Почему toyota 4runner 2021 года

Overview

The 2021 Toyota 4Runner is one of the most rugged mid-size SUVs on the market, but also one of the oldest and least refined. While its sturdy body-on-frame construction and off-road-oriented options make it seriously capable when the road ends and bolster its outdoorsy image, its plasticky interior and inefficient V-6 engine are notable flaws. Toyota has modernized this ancient four-wheeler with an impressive amount of standard driver assists and infotainment features. The 4Runner also has generous cargo space, and its roomy cabin can be outfitted with a small third row. Clumsy on-road driving behavior and a lofty price tag make the 2021 4Runner less desirable than most other popular competitors, but it remains a worthy alternative to the Jeep Wrangler—another vehicle in which off-road chops take precedence over everyday refinement.

Цены

Цена на 4Runner 2020 модельного года начинается с 37 240 долларов США, для базовой SR5 с задним приводом. Модели 4×4 SR5 стоят дополнительно 1875 долларов. Стандартные функции включают в себя 17-дюймовые легкосплавные диски, противотуманные фары, антиобледенитель стеклоочистителя, заднее защитное стекло, противоскользящие пластины (модели 4×4), адаптивный круиз-контроль, система предотвращения аварий, сиденье водителя с электроприводом в восьми направлениях, откидывающееся и складывающееся заднее сиденье 40/20/40, тканевая обивка, кожаное рулевое колесо, электрическое окно задней двери, розетка 100 Вт в домашнем стиле, три порта USB, 8-дюймовый сенсорный экран, Apple CarPlay и Android Авто, совместимость с Amazon Alexa, спутниковое радио и аудиосистема с восемью динамиками.

Внедорожная версия TRD (40 960 долларов) оборудована аналогичным образом, но в него добавлены стандартный полный привод, блокировка заднего дифференциала, широкие шины, настройки для бездорожья Multi -rain Select, Crawl Control (своего рода внедорожный круиз-контроль) и более брутальная внешняя отделка. Модернизированная подвеска KDSS является эксклюзивной для комплектации TRD Off-Road.

SR5 Premium (40 435 долл. США) и TRD Off-Road Premium (43 690 долл. США) добавляют бесключевой доступ и запуск двигателя, виниловую обивку SofTex, подогрев передних сидений и несколько дополнительных информационно-развлекательных функций. TRD Off-Road Premium также получает люк на крыше и может быть модернизирован до Venture Edition, который получил чёрную внешнюю отделку, колёса TRD цвета воронённой стали и багажник на крыше Yakima.

Кроме того, есть версия TRD Pro, которая добавляет к оснащению TRD Off-Road Premium амортизаторы Fox, настроенные передние пружины, выхлопную систему TRD cat-back (она громкая и раздражающая), огромный багажник на крыше, светодиодные противотуманные фары, 1/4 дюйма, толстая передняя защитная пластина, уникальный дизайн, 17-дюймовые матовые черные колеса, вездеходные шины Nitto Grappler (они ухудшают рулевое управление), специальные коврики и звуковая система JBL. Это также единственная комплектация, которой положен цвет Army Green.

Safety

Prepare for the unexpected

Read Info

4Runner TRD Off-Road Premium shown in Barcelona Red Metallic; Tacoma TRD Off-Road shown in Cement. Prototypes shown with options.

Eight standard airbags

A driver and front passenger Advanced Airbag System…

A driver and front passenger Advanced Airbag System, driver and front passenger TAP (Thorax, Abdomen, Pelvis) front seat-mounted side airbags, driver and front passenger knee airbags and all-row (third-row airbags on models so equipped) Roll-sensing Side Curtain Airbags (RSCA) are all part of a system designed to help keep you safe.

VIEW SPECS

Read More
Show Less

Read Info

Limited 4×4 interior shown in Redwood leather trim. Options shown.

Integrated backup camera

When backing up, the area visible to the camera is displayed on the 8-in. touchscreen…

When backing up, the area visible to the camera is displayed on the 8-in. touchscreen. 4Runner’s available front and rear parking assist sonar beeps to tell you how close the bumpers are from a detected object. The faster it beeps, the closer the object is.

VIEW SPECS

Read More
Show Less

Read Info

TRD Off-Road Premium shown in Barcelona Red Metallic. Options shown.

Side-impact door beams

4Runner’s side-impact door beams are designed to help keep everyone inside safe…

4Runner’s side-impact door beams are designed to help keep everyone inside safe by absorbing the energy created during a collision from the side.

VIEW SPECS

Read More
Show Less

Read Info

Venture Special Edition shown in Barcelona Red Metallic. Options shown.

  • Do not overload your vehicle. See Owner’s Manual for weight limits and restrictions.

  • The Toyota model or models shown are designed to meet most off-road driving requirements, but off-roading is inherently dangerous and may result in vehicle damage. Toyota encourages responsible operation to help protect you, your vehicle and the environment. Seatbelts should be worn at all times. Do not allow passengers to ride in cargo area.

Tire Pressure Monitor System

When riding over sand or powering through mud…

When riding over sand or powering through mud, there’s one thing you can’t live without: tire pressure. 4Runner’s advanced Tire Pressure Monitor System (TPMS) sends you a notification when it detects the PSI level is low. That way, you can take care of your tires and get back to taking on the trails.

Learn More

Read More
Show Less

Read Info

TRD Off-Road Premium shown in Barcelona Red Metallic. Options shown.

No cost maintenance plan and Roadside Assistance

Every new Toyota comes with ToyotaCare…

Every new Toyota comes with ToyotaCare, a maintenance plan that covers normal factory scheduled service for 2 years or 25,000 miles, whichever comes first, and 24-hour Roadside Assistance for 2 years, unlimited mileage.

MORE INFO

Read More
Show Less

Read Info

TRD Pro shown in Super White. Prototype shown with options.

Star Safety System

4Runner comes standard with the Star Safety System, a suite of six safety features designed to keep you out of harm’s way…

4Runner comes standard with the Star Safety System, a suite of six safety features designed to keep you out of harm’s way. It includes Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRAC), Anti-lock Brake System (ABS), Brake Assist (BA), Electronic Brake-force Distribution (EBD) and Smart Stop Technology (SST).

VIEW SPECS

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Производительность и топливная экономичность

Новый 4Runner предлагается только с 4,0-литровым V6, который выдаёт 270 лошадиных сил. Это не так много, учитывая, сколько может весить 4Runner (особенно TRD Pro), а также тот факт, что более лёгкая Toyota Highlander выдаёт более 300 лошадиных сил. Таким образом, 4Runner довольно медленный, и ему не помогает стандартная автоматическая коробка с пятью скоростями, которая не даёт никаких преимуществ с точки зрения экономии топлива.

С полным приводом 4Runner в городском цикле потребляет 13.8 литров на 100 километров, шоссе – 11.5 литров. Стандартный задний привод лишь немного убавляет прожорливость – примерно на литр. Понятно, что версия TRD Pro получит чуть худшую топливную экономичность из-за его внедорожных шин, большего веса и более грубой аэродинамики. Несмотря на прочную конструкцию кузова и рамы, тяговая мощь нового 4Runner составляет всего 2270 килограмм.

Moderate overlap front

Rating applies to 2010-21 models

Tested vehicle: 2010 Toyota 4Runner SR5 4-door 4wd

The Toyota 4Runner was redesigned for the 2010 model year. Frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Toyota as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck A
Chest G
Leg/foot, left G
Leg/foot, right G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTF0910
Footwell intrusion
Footrest (cm) 9
Left (cm) 11
Center (cm) 12
Right (cm) 10
Brake pedal (cm) 3
Instrument panel rearward movement
Left (cm)
Right (cm) 1
Steering column movement
Upward (cm) -5
Rearward (cm) -5
A-pillar rearward movement (cm) 1

Driver injury measures

Test ID VTF0910
Head
HIC-15 357
Peak gs at hard contact 71
Neck
Tension (kN) 1.5
Extension bending moment (Nm) 22
Maximum Nij 0.30
Chest maximum compression (mm) 21
Legs
Femur force — left (kN) 1.5
Femur force — right (kN) 1.6
Knee displacement — left (mm) 3
Knee displacement — right (mm) 1
Maximum tibia index — left 0.49
Maximum tibia index — right 0.31
Tibia axial force — left (kN) 2.6
Tibia axial force — right (kN) 3.3
Foot acceleration (g)
Left 94
Right 111

Pricing and Which One to Buy

Toyota hasn’t released pricing for the 2022 4Runner, but that’ll likely be announced before it goes on sale at the end of this summer. Since we expect only a minor increase in how much each trim will cost, we can still recommend the TRD Off-Road model. It’s not as capable off-road as the lifted TRD Pro, but its significantly lower price tag makes it a better value. Along with standard four-wheel drive and some TRD-specific exterior and interior bits, the TRD Off-Road gets equipment that helps justify its name. This includes an electronically locking rear differential for maximum traction in slippery or muddy conditions. It also has selectable drive modes (called Multi Terrain Select and Crawl Control) that can alter the SUV’s powertrain behavior to accommodate various driving scenarios. We’d select the optional Kinetic Dynamic Suspension, which allows improved wheel articulation during off-road action. We’d also opt for the sliding rear cargo deck, which makes moving heavy cargo easier and even provides tailgate seating.

Внешний вид

Комплектация Тойота Форанер 2019 в новом кузове имеет крупную, высоко расположенную переднюю часть с узнаваемым дизайном. Крыша капота снабжена выпуклыми выступами. В середине бампера у 4 Раннера смонтирована массивная система забора воздуха, состоящая из двух сетчатых блоков, отделенных друг от друга кузовной полоской. Головная и антитуманная оптика выполнены в жестком агрессивном дизайне. В качестве наполнителя выступает галоген или ксенон. С боков у передней части кузова этой модели Toyota расположены маленькие округлые фонари.

Задняя часть имеет более нейтральный и спокойный дизайн. Под крупным козырьком установлено большое окошко. Опустив застекление, можно положить в багажник некрупный груз. Это значительно удобнее, чем поднимать его массивную тяжелую крышку. Последняя, как и капот, декорирована выступающими деталями.

Фонари выполнены в форме квадратов. Снизу бампера фаркоп, труба выхлопа и защитный элемент из металла. Также в этой части автомобиль оборудуется ступенькой. Рассмотреть экстерьер новой Тойоты 4 Раннер 2019 можно в обзоре на видео.

TRD Pro

Tame wilder terrain

Read Info

4Runner TRD Pro shown in Super White. Prototype shown with options.

Legendary capability

4Runner TRD Pro is ready to take your adventures to the next level…

4Runner TRD Pro is ready to take your adventures to the next level. Its suspension—featuring oversize TRD-tuned FOX high-performance shocks with rear remote reservoirs and TRD-tuned front springs—helps carry you over unforgiving terrain. And with a ¼-in.-thick aluminum skid plate designed to protect things up front, this rugged body-on-frame SUV fears no trail.

View TRD Pro Series

Read More
Show Less

Read Info

TRD Pro shown in Super White. Prototype shown with options.

Nitto Terra Grappler all-terrain tires

4Runner TRD Pro’s unique 17-in. alloy wheels come wrapped…

4Runner TRD Pro’s unique 17-in. alloy wheels come wrapped in Nitto Terra Grappler all-terrain tires for more on-road comfort and enhanced off-road traction.

View TRD Pro Series

Read More
Show Less

Read Info

TRD Pro FOX high-performance shocks. Options shown.

FOX shocks and TRD-tuned suspension

Take your adventures to the next level…

Take your adventures to the next level. 4Runner TRD Pro’s suspension features oversize TRD-tuned FOX high-performance shocks—with remote reservoirs on the rear shocks—and TRD-tuned front springs to help carry you over unforgiving terrain.

VIEW TRD PRO SERIES

Read More
Show Less

Read Info

TRD Pro shown in Super White. Prototype shown with options.

Wilder style

When you’re an off-road legend, there’s no need to shout it…

When you’re an off-road legend, there’s no need to shout it. But that doesn’t mean you can’t show off. 4Runner turns heads on the trail with its signature power rear window and TRD Pro badging. And with flow-form 17-in. TRD alloy wheels wrapped in Nitto Terra Grappler all-terrain tires, you can leave everyone in the dust as you crawl through rocks, dirt and mud in style.

View TRD Pro Series

Read More
Show Less

Read Info

TRD Pro shown in Super White. Prototype shown with options.

Genuine TRD Pro Accessories

Don’t have a TRD Pro? No problem…

Don’t have a TRD Pro? No problem—the TRD line of accessories is also available for non-TRD vehicles. Add extra attitude with components that have been engineered with your Toyota in mind; and when installed by your Toyota dealer, maintain the quality and reliability you’ve come to expect from your 4Runner.

View TRD Pro Series

Read More
Show Less

Read Info

TRD Pro interior shown in Black SofTex trim. Options shown.

Ready for action

4Runner TRD Pro’s cabin is your perfect off-road partner…

4Runner TRD Pro’s cabin is your perfect off-road partner. Its TRD Pro all-weather floor mats can take a beating, the available sliding rear cargo deck can support up to 440 lbs. and makes loading a breeze. The leather-wrapped TRD shift knob helps ensure you’ve got a firm grip on the situation, and red-stitched seats and rocking entertainment options take this interior to the next level.

VIEW TRD PRO SERIES

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Pricing and Which One to Buy

We think the TRD Off-Road model is the 4Runner to get. It’s not as capable off-road as the lifted TRD Pro, but its significantly lower price tag makes it a better value. It comes standard with the 270-hp V-6, automatic transmission, and four-wheel drive. In addition to some TRD-specific exterior and interior bits, the TRD Off-Road gets equipment that helps justify its name. This includes an electronically locking rear differential for maximum traction in slippery or muddy conditions. It also has selectable drive modes (called Multi Terrain Select and Crawl Control) that can alter the SUV’s powertrain behavior to accommodate various driving scenarios. We’d select the optional Kinetic Dynamic Suspension, which allows improved wheel articulation during off-road action. We’d also opt for the sliding rear cargo deck, which makes moving heavy cargo easier and even provides tailgate seating.

Начало продаж Тойота 4 Раннер 2019 в России

Автомобиль спроектирован специально для американского рынка. По официальным данным, продаж 4Runner в России не планируется в принципе. Для приобретения или тестирования внедорожника придется приехать в США. Еще один вариант – мониторинг российских или украинских сайтов, где пользователи продают новые и подержанные авто. Но шанс встретить там объявление именно с экземпляром 2019 модельного года низок.

Внедорожник 4Runner отличается хорошей проходимостью и ярким экстерьером. Поскольку автомобиль спроектирован для продаж в США, российскому водителю купить его будет сложно.

Interior, Comfort, and Cargo

The interior of the 4Runner is not what you’d call state-of-the-art, with switchgear that could have come from the latter years of the last millennium. Lackluster materials and styling aside, it manages to comfortably fit humans front and rear in spite of its back-of-the-class interior measurements. We haven’t tested the optional third row, but we suspect that it’s best for children. A flexible cargo area and several large, deep cubbies in the front row mean that the 4Runner is as versatile a hauler as it is a rock-crawler. Just don’t try to heave anything into the cargo hold unless you have a chiropractor on call—its floor is uncomfortably high off the ground. The two-row models that we tested had an optional pull-out cargo deck designed to make loading and unloading heavy items—up to 440 pounds—a little easier. It can also double as a tailgate for seating. This provides a flat load floor when the second-row seats are folded, but also robs the cargo hold of several inches of height. Even so, we fit an impressive 14 carry-ons behind the second row.

View Photos

Toyota

Side: original test

Rating applies to 2014-21 models

Tested vehicle: 2014 Toyota 4Runner SR5 4-door 4wd with standard head curtain airbags for all three rows of seats and standard front seat-mounted torso airbags

The Toyota 4Runner was redesigned for the 2010 model year. Beginning with 2014 models, design changes were made to the side curtain airbags. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Toyota as part of . However, because there were no side structural changes, the structure rating of the current model is based on both this test and an earlier test conducted by Toyota of a 2010 model.

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Torso G
Pelvis/leg G
Driver head protection G
Rear passenger injury measures
Head/neck G
Torso G
Pelvis/leg G
Rear passenger head protection G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTS1002 VTS1316
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) -16.5 -18.0
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline.

Driver injury measures

Test ID VTS1316
Head HIC-15 163
Neck
Tension (kN) 0.2
Compression (kN) 0.6
Shoulder
Lateral deflection (mm) 31
Lateral force (kN) 1.4
Torso
Maximum deflection (mm) 33
Average deflection (mm) 28
Maximum deflection rate (m/s) 2.90
Maximum viscous criterion (m/s) 0.33
Pelvis
Iliac force (kN) 1.9
Acetabulum force (kN) 3.0
Combined force (kN) 4.9
Left femur
L-M force (kN) 0.8
L-M moment (Nm) 40
A-P moment (Nm) -144

Passenger injury measures

Test ID VTS1316
Head HIC-15 188
Neck
Tension (kN) 0.5
Compression (kN) 0.3
Shoulder
Lateral deflection (mm) 33
Lateral force (kN) 1.1
Torso
Maximum deflection (mm) 35
Average deflection (mm) 24
Maximum deflection rate (m/s) 3.80
Maximum viscous criterion (m/s) 0.42
Pelvis
Iliac force (kN) 0.9
Acetabulum force (kN) 2.4
Combined force (kN) 2.9
Left femur
L-M force (kN) 0.3
L-M moment (Nm) 34
A-P moment (Nm) 53

Основные конкуренты

Среди внедорожников компании Тойота, сопоставимых по техническим характеристикам и представленных на российском рынке, в первую очередь можно назвать Land Cruiser. Это старейший выпускаемый фирмой автомобиль такого типа, дебютировавший в продажах еще в 1951 году. Как и 4Runner, он имеет 5 дверей и рассчитан на 5 либо 7 пассажиров.

Существуют модели с бензиновым и дизельным вариантами двигателя. У старых машин, производившихся в 90-е годы и ранее, использовался также турбодизель. Двигатель, работающий на бензине, у этого внедорожника еще мощнее, чем у 4Runner (309 л. с.). Но у него высокий расход топлива – 12-15 л при загородной езде и около 20 л при городской.

Также в качестве конкурентов можно обозначить Nissan Patrol и Land Rover Defender. Оба они до недавнего времени продавались в России. Если первый автомобиль (также японской фирмы) является ближайшим конкурентом внедорожников «Тойоты», то модель повышенной проходимости от британского производителя имеет ряд отличий как по экстерьеру, так и по техническим характеристикам. Defender имеет механическую коробку передач с 6 ступенями, а пришедшая ему на смену модификация L663 – автоматическую на 8 ступеней.

What’s New for 2021?

The latest 4Runner adds a new limited-production Trail Edition for 2021. Toyota says it will only build 4000 copies, which are based on the base SR5 model and come with rear- or four-wheel drive. The Trail Edition is equipped with 17-inch dark gray TRD wheels and black exterior badges. Inside, it has black seats with tan stitching and all-weather floor mats. The 2021 4Runner also receives newly standard LED headlights, and the TRD Pro model gets a couple of unique upgrades: a new Lunar Rock exterior color, newly designed black TRD wheels wrapped in Nitto Terra Grappler tires, and retuned dampers that Toyota says are intended to improve isolation during trail driving.

Интерьер, оснащение

Каждый 4Runner теперь поставляется в стандартной комплектации с системами активной безопасности, ранее они были недоступны для базовых версий. Стандартный сенсорный экран вырос до 8 дюймов, и теперь у него есть функции Android Auto, Apple CarPlay и голосовой помощник Amazon Alexa. Есть также пара USB-портов на задних сиденьях, и ещё недоступные ранее функцию бесключевого доступа и запуска двигателя.

Однако это ещё не все обновки модели 2020 года. Появилась новая комплектация Venture Edition, которая добавляет затемнённую внешнюю отделку, уникальные колеса и багажник на крыше Yakima к TRD Off-Road Premium. Комплектация TRD Pro теряет расцветку Voodoo Blue, но приобретает Army Green.

В результате увеличения диагонали экрана, его стало легче читать и использовать, также вносят дополнительные преимущества Apple CarPlay и Android Auto. Сегодня в этих функциях нет ничего особенного, но их упущение и старый не очень качественный экран были основными причинами, по которым 4Runner раньше казался крайне устаревшим.

Теперь он кажется устаревшим из-за блочного дизайна, который используется десятилетие, и качества пластика, которое, вероятно, не должно быть в автомобиле стоимостью более 50 000 долларов. RAV4 в этом плане ощущается гораздо лучше. Различные маленькие ниши и ящики также слишком малы для современных устройств, явно разработанных в то время, когда мы носили с собой раскладные телефоны и iPod. Регуляторы сидений тоже напоминают о возрасте машины. Тем не менее, все это собрано очень качественно, элементы управления расположены логически.

Child seat anchors

Applies to 2017-21 models

Overall evaluation

M

Vehicle trim SR5
Seat type cloth

This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.

It has 1 additional seating position with a tether anchor only.

Overall evaluation

M

Vehicle trim SR5
Seat type cloth

123

G Good
A Acceptable
M Marginal
P Poor
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated.
thether anchor symbol Tether anchor
lower anchor symbol Lower anchors
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s)
No hardware available

Details by seating position

1
Tether anchor
easy-to-find location
other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
too deep in seat
too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors
2
Tether anchor
easy-to-find location
other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
none available
3
Tether anchor
easy-to-find location
other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
too deep in seat
too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors

Technical measurements for this test

Seat position 21

3

Lower anchor A
Open access rated No
Depth (cm) 2-4
Force (lbs) could not measure
Clearance angle (degrees) 76
Lower anchor B
Open access rated No
Depth (cm) 2-4
Force (lbs) could not measure
Clearance angle (degrees) 74
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Seat position 22

2

Lower anchor A
No lower latch for this seat position
Lower anchor B
No lower latch for this seat position
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Seat position 23

1

Lower anchor A
Open access rated No
Depth (cm) 0-2
Force (lbs) could not measure
Clearance angle (degrees) 72
Lower anchor B
Open access rated No
Depth (cm) 2-4
Force (lbs) 38
Clearance angle (degrees) 69
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Дизайн салона

Внутри салон отделан качественными материалами. В нем нечетное число кресел (5 или 7, в зависимости от модификации). Реализованы способы повышения комфорта пассажира – подогрев и регулировка сидений.

Расположенное по соседству пассажирское можно двигать только вперед-назад, а также менять у него угол спинки (последнее распространяется и на задний диван). Из-за этого очень высокие люди могут испытывать некоторый дискомфорт.

Тойота 4Runner 2019 оборудована консолью управления с некрупным экраном и большим числом клавиш и иных компонентов, посредством которых реализуется настройка разных опций. Диагональ дисплея – 6,1 дюйма. USB-гнездо всего одно. Кнопки на руле и медиасистеме отличаются крупными размерами. Присутствуют емкости для мелкоразмерных предметов и прикуриватель. Во внутренней отделке используется черная искусственная кожа либо обшивка тканью.

В тоннельной части размещены ручки, клавиши, позволяющие управлять ездой, а также утилитарные приспособления, обеспечивающие комфорт:

  • рукоятки сниженной передачи и стояночного тормоза;
  • кнопки, настраивающие шасси;
  • селектор коробки передач;
  • подлокотник;
  • углубление для стакана;
  • ящичек для мелких вещей.

Рассмотреть внутреннее строение салона можно на фотографии.

Багажное отделение невелико: его полный объем составляет 255 л. Перевозить большее количество груза можно, если сложить спинки пассажирских кресел. На крыше автомобиля монтируется дополнительное приспособление для клади.

Комплектации и цены Тойота Форанер 2019 в новом кузове

Минимальные цены на автомобиль Тойота 4Runner 2019 находятся в диапазоне 35-47 тысяч долларов. Представленные комплектации находятся в разных частях этого интервала. Ниже всего стоимость у базовой модификации – SR5. Она снабжена медиасистемой Entune Audio Plus, блоками круиз-контроля и навигации, опцией подключения к Bluetooth. Кресло водителя имеет 8 режимов настройки.

Несколько выше цена у вариаций Тойота 4 Раннер 2019 TRD и TRD Premium. Задний дифференциал у них снабжен блокировкой, а полноприводная система устойчива к воздействию влаги. Еще одна особенность этих модификаций – обшитые тканью кресла. При перемещении по бездорожью можно подключить специальный блок помощи водителю.

Самая дорогая модификация в линейке – TRD Pro. Она снабжена богатым по функционалу навигационным блоком и медиасистемой с 15 динамиками. Используется и подвеска типа Fox.

Выпускается также комплектация Limited (цена ниже, чем у TRD Pro, но выше, чем у остальных вариантов). Существуют два ее варианта – обычный и Nightshade Edition. Последний отличается доминированием черного цвета в экстерьере и внутренней отделке. Эти автомобили снабжены легкими колесами с большим, чем у остальных модификаций, диаметром (20 дюймов вместо 17), а также подвеской X-Reas.

Двухзонный климат-контроль позволяет установить разные температурные условия для водителя и сидящего на переднем кресле пассажира. Крыша снабжена люком, а сиденья обшиты черной кожей. Есть 5 розеток на 12 вольт – по одной на панели медиасистемы, в багажнике (там же есть гнездо на 110 В) и в подлокотнике, еще 2 между передним и задним рядами кресел. Опция автоматического подъема задней крышки отсутствует.

Interior, Comfort, and Cargo

The interior of the 4Runner is not what you’d call state-of-the-art, with switchgear that could have come from the latter years of the last millennium. Lackluster materials and styling aside, it manages to comfortably fit humans front and rear in spite of its back-of-the-class interior measurements. We haven’t tested the optional third row, but we suspect that it’s best for children. A flexible cargo area and several large, deep cubbies in the front row mean that the 4Runner is as versatile a hauler as it is a rock-crawler. Just don’t try to heave anything into the cargo hold unless you have a chiropractor on call—its floor is uncomfortably high off the ground. The two-row models that we tested had an optional pull-out cargo deck designed to make loading and unloading heavy items—up to 440 pounds—a little easier. It can also double as a tailgate for seating. This provides a flat load floor when the second-row seats are folded, but also robs the cargo hold of several inches of height. Even so, we fit an impressive 14 carry-ons behind the second row.

View Photos

Toyota

Warranty and Maintenance Coverage

Toyota provides two years of complimentary scheduled maintenance, a rarity in this class. The coverage in other categories is less impressive but matches industry norms.

  • Limited warranty covers three years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
  • Complimentary maintenance is covered for two years or 25,000 miles

Specifications

SPECIFICATIONS 

2019 Toyota 4Runner TRD Off-Road Premium 4WD

VEHICLE TYPEfront-engine, rear/4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door hatchback

PRICE AS TESTED$44,473 (base price: $40,740)

ENGINE TYPEDOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, port fuel injection

Displacement
241 cu in, 3956 ccPower
270 hp @ 5600 rpmTorque
278 lb-ft @ 4400 rpm

TRANSMISSION5-speed automatic with manual shifting mode

CHASSISSuspension (F/R): control arms/live axleBrakes (F/R): 13.3-in vented disc/12.3-in vented discTires: Bridgestone Dueler H/T 684 II, 265/70R-17 113S M+S

DIMENSIONSWheelbase: 109.8 in Length: 191.3 in Width: 75.8 in Height: 71.5 in Passenger volume: 96 cu ft Cargo volume: 47 cu ft Curb weight: 4796 lb

C/DTEST RESULTSZero to 60 mph: 7.7 secZero to 90 mph: 16.6 secZero to 100 mph: 21.3 secRolling start, 5–60 mph: 8.1 secTop gear, 30–50 mph: 4.0 secTop gear, 50–70 mph: 4.7 secStanding ¼-mile: 16.0 sec @ 88 mphTop speed (governor limited): 114 mphBraking, 70–0 mph: 194 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.76 g

C/DFUEL ECONOMYObserved: 17 mpg75-mph highway driving: 22 mpg Highway range: 500 miles

EPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 18/17/20 mpg 

Connected Services

Technology that keeps up with you

Read Info

Available Remote Connect shown.

  • Use only if aware of circumstances surrounding vehicle and it is legal and safe to do so (e.g., do not remotely start engine if vehicle is in an enclosed space or vehicle is occupied by a child). Toyota Remote Connect depends on factors outside of Toyota’s control, including an operative telematics device, a cellular connection, GPS signal, and the availability of a compatible wireless network, without which system functionality and availability may be limited or precluded. Service may vary by vehicle and region. Registration and Toyota app download required. Subscription required after trial. Terms of Use apply. Data charges may apply. Remote start/stop not available on manual transmission-equipped vehicles. Services subject to change at any time without notice. See usage precautions and service limitations in Toyota Owner’s Manual and at https://www.toyota.com/connected-services for additional details. To learn about Toyota’s Connected Services data collection, use, sharing and retention practices, please visit https://www.toyota.com/privacyvts/.

  • Not all smartwatches are compatible with Remote Connect: Samsung Gear, Fitbit, Garmin are not compatible.

Available Remote Connect

4Runner is up to speed with the latest tech…

4Runner is up to speed with the latest tech. Using Toyota’s available Remote Connect through the Toyota App, you can start the engine, lock/unlock doors, and locate your vehicle with your compatible smartphone or smartwatch.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

TRD Off-Road Premium shown in Barcelona Red Metallic. Options shown.

Wi-Fi Connect

Turn your 4Runner into a hotspot…

Turn your 4Runner into a hotspot. 4G Wi-Fi Connect lets you easily connect up to five devices. And depending on your existing mobile provider, you can add the Wi-Fi Connect subscription to your current mobile plan. Three-month trial included.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

Limited 4×4 interior shown in Redwood leather trim. Options shown.

Safety Connect

Because the unexpected can happen at any time of day — or night…

Because the unexpected can happen at any time of day — or night. Emergency SOS assistance and 24/7 Toyota Roadside Assistance help you drive with added peace of mind. One-year trial included.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

Destination Assist shown. Prototype shown with options.

Available Destination Assist

Need directions? No problem…

Need directions? No problem. Destination Assist gives you 24/7 access to a live agent to help locate a destination and get directions. One-year trial included.

VIEW SPECS

Read More
Show Less

Read Info

Service Connect shown. Apple iPhone shown.

  • Information provided is based on the last time data was collected from the vehicle and is not real-time data. Service Connect depends on factors outside of Toyota’s control, including an operative telematics device, a cellular connection, GPS signal, and the availability of a compatible wireless network, without which system functionality and availability may be limited or precluded. Service may vary by vehicle and region. Registration required. Subscription required after trial. Service subject to change at any time without notice. Terms of Use apply. Data charges may apply. See usage precautions and service limitations in Owner’s Manual and at toyota.com/connected-services for additional details. To learn about Toyota’s Connected Services data collection, use, sharing and retention practices, please visit https://www.toyota.com/privacyvts/.

  • iPhone is a registered trademark of Apple Inc. All rights reserved.

Available Service Connect

You keep track of your health info; now you can do the same for your 4Runner…

You keep track of your health info; now you can do the same for your 4Runner. Service Connect gives you personalized maintenance updates and vehicle health reports. Ten-year trial included.

VIEW SPECS

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector